Helsinki – the Capital of Nature

TEHTÄVÄNANTO

Tuloksellisen markkinointiviestinnän taustalla on kohderyhmää puhutteleva idea. Sekään ei yksin riitä. Idea ja sen toteutus pitää myös pystyä "myymään": asiakkaalle, tiimille, tuotantoyhtiölle jne. Asiakas voi siis olla sisäinen tai ulkoinen.

Helsinki on maailman ainoita pääkaupunkeja, jossa monimuotoinen luonto on urbaaniutta lähellä. Keksi annettuun kantavaan ajatukseen idea, joka houkuttaa turisteja Helsinkiin. Perustele ehdotuksesi tiiviisti.

Asiakas

Mitä tehtiin

Helsinki – the Capital of Nature

“Urbaani seikkailu” – versio 1

Kaksiosainen kuva. Vasemmalla puolella fiktiivinen kuvitus: modernissa katukuvassa luonto tunkee läpi betonin ja asfaltin. Oikealla puolella oikea maisema jostain päin Helsinkiä, missä näkyy yhtä aikaa esimerkiksi rakennuksia ja luontoa. Keskellä ilmoitusta, matkailija loikkaa fiktiosta todellisuuteen.

“Urbaani seikkailu” – versio 2

Kaksiosainen ilmoitussarja. Ilmoitukset sijoitellaan esimerkiksi matkailuaiheisen lehden peräkkäisille sivuille. Ensimmäisen ilmoituksen kuvituksessa modernissa katukuvassa luonto tunkee läpi betonin ja asfaltin. Matkailija “kurkistaa” jostain ikkunasta sisään ja näkee toisella puolella luontoa.

Toisessa ilmoituksessa oikea maisema Helsingin monimuotoisesta luonnosta kaupungin läheisyydessä (Suomenlinna/Seurasaari jne). Matkailija kävelemässä ja “ihmettelemässä” luonnon monimuotoisuutta.

Perustelut

Tässä ilmoituksessa tai ilmoitussarjassa tulee esiin se kantava ajatus, että Helsingissä on mahdollisuus päästä seikkailemaan niin modernissa kaupunkiympäristössä kuin monimuotoisen luonnon keskellä vaikka saman päivän aikana.

OHJAAJAN PALAUTE

Kaksoiskuvaidea fiktiosta todellisuuteen konkretisoi hyvin luonnon tukalan tilan ja vähäisyyden ja luonnon luontevan läheisyyden välisen eron. Peräkkäiset ilmoitukset taas toteuttavat uudella tavalla tuttua sanontaa jonka mukaan ruoho on toisaalla vihreämpää. Kumpikin ratkaisu on ansiokas koska vaatii katsojalta juuri sopivasti osallistumista ja tulkintaa.

Markku Rönkkö, Copywriter

Pätevää suunnittelijaa vailla?

Olen avoin niin pienille kuin suuremmille projekteille ja erilaisille yhteistyökuvioille. Älä epäröi ottaa yhteyttä jos tarvitset apua markkinointiviestinnän ja graafisten projektien toteutukseen.