Stay Focused
TEHTÄVÄNANTO
Energiajuoma ED käyttää slogania ”Stay Focused”. Keksi idea ja kirjoita tarina mainosfilmiin, joka kertoo tuotteen ytimen ja sisältää kohtauksen, jossa on seuraavan kuvan mukainen tapahtuma (kuva liitteenä).
Asiakas
- Energiajuoma ED
Mitä tehtiin
- Copywriting-koulutuksen ideointitehtävä: filmi
Stay Focused
“Peli-ilta”
Kaveriporukka on pelaamassa konsolipelejä ison TV-ruudun ääressä. Tarjolla on naposteltavaa, sipsejä, popkornia ja limuja. Kuvissa vilahtaa (melkein huomaamattomasti) että kaikki muut paitsi yksi poika juovat ED:iä.
Ilta venyy pitkäksi ja yhtä pojista väsyttää todella paljon ja silmät vaipuvat kiinni. Kaikki muut jaksavat keskittyä pelaamiseen. Nopeasti kaverit huomaavat tämän yhden pojan nukahtaneen ja heillä välähtää. Kaverit keksivät hieman pilailla nukahtaneen kaverin kustannuksella (Tätä kavereiden toimintaa ei kuitenkaan näytetä).
Lopussa kuvataan miten kaverit olivat sotkeneet kaverinsa naaman tämän torkkuessa (annettu kuva). Viimeisessä planssissa näkyvissä siis kuvan mukainen tapahtuma, slogan “Stay Focused” ja logo.
Tarinan “opetus” on siis se, että kannattaa juoda ED:iä jotta pysyy hereillä. ED auttaa keskittymään. Tällä tavoin myös tuotteen ydin eli vireystilaa ylläpitävät vaikutukset tulevat esiin. Tarina on myös hauska ja helposti samaistuttavissa.
OHJAAJAN PALAUTE
Kerrontasi on loogista, ja hyvä ettei naaman sotkemista näytetä vaan että se paljastuu. Lupaus lunastetaan, kuten pitää, mutta jotakin yllättävää lisämaustetta käsikirjoitukseen mahtuisi.
Pätevää suunnittelijaa vailla?
Olen avoin niin pienille kuin suuremmille projekteille ja erilaisille yhteistyökuvioille. Älä epäröi ottaa yhteyttä jos tarvitset apua markkinointiviestinnän ja graafisten projektien toteutukseen.