Stay Focused

TEHTÄVÄNANTO

Tuloksellisen markkinointiviestinnän taustalla on kohderyhmää puhutteleva idea. Sekään ei yksin riitä. Idea ja sen toteutus pitää myös pystyä "myymään": asiakkaalle, tiimille, tuotantoyhtiölle jne. Asiakas voi siis olla sisäinen tai ulkoinen.

Energiajuoma ED käyttää slogania ”Stay Focused”. Keksi idea ja kirjoita tarina mainosfilmiin, joka kertoo tuotteen ytimen ja sisältää kohtauksen, jossa on seuraavan kuvan mukainen tapahtuma (kuva liitteenä).

Asiakas

Mitä tehtiin

Stay Focused

“Peli-ilta”

Kaveriporukka on pelaamassa konsolipelejä ison TV-ruudun ääressä. Tarjolla on naposteltavaa, sipsejä, popkornia ja limuja. Kuvissa vilahtaa (melkein huomaamattomasti) että kaikki muut paitsi yksi poika juovat ED:iä. 

Ilta venyy pitkäksi ja yhtä pojista väsyttää todella paljon ja silmät vaipuvat kiinni. Kaikki muut jaksavat keskittyä pelaamiseen. Nopeasti kaverit huomaavat tämän yhden pojan nukahtaneen ja heillä välähtää. Kaverit keksivät hieman pilailla nukahtaneen kaverin kustannuksella (Tätä kavereiden toimintaa ei kuitenkaan näytetä). 

Lopussa kuvataan miten kaverit olivat sotkeneet kaverinsa naaman tämän torkkuessa (annettu kuva). Viimeisessä planssissa näkyvissä siis kuvan mukainen tapahtuma, slogan “Stay Focused” ja logo.

Tarinan “opetus” on siis se, että kannattaa juoda ED:iä jotta pysyy hereillä. ED auttaa keskittymään. Tällä tavoin myös tuotteen ydin eli vireystilaa ylläpitävät vaikutukset tulevat esiin. Tarina on myös hauska ja helposti samaistuttavissa.

OHJAAJAN PALAUTE

Kerrontasi on loogista, ja hyvä ettei naaman sotkemista näytetä vaan että se paljastuu. Lupaus lunastetaan, kuten pitää, mutta jotakin yllättävää lisämaustetta käsikirjoitukseen mahtuisi.

Markku Rönkkö, Copywriter

Pätevää suunnittelijaa vailla?

Olen avoin niin pienille kuin suuremmille projekteille ja erilaisille yhteistyökuvioille. Älä epäröi ottaa yhteyttä jos tarvitset apua markkinointiviestinnän ja graafisten projektien toteutukseen.